Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej w Hucie Mińskiej | 01.12.2016 - #SuperKoderzy

Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej w Hucie Mińskiej | 01.12.2016 - #SuperKoderzy

Program #SuperKoderzy, ścieżka Odkrywcy Świata, realizowany jest w naszej szkole na zajęciach pozalekcyjnych w soboty. Grupa liczy 12 uczniów z klas IV – VI oraz 2 nauczycieli informatyki i przyrody.

Jako pierwsze odbyły się zajęcia ze Scratcha. Nasi uczniowie znali już ten program i bez problemu poradzili sobie z zadaniem dotyczącym poruszania się w akwarium. Nasze rybki pływały tak jak w prawdziwym akwarium dzięki wykorzystaniu obrotu. W dalszej części zmodyfikowany przez nas scenariusz objął przygotowanie przez uczniów testu przyrodniczego w Scratchu – program tabliczka mnożenia tworzyliśmy w ramach obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia (30 IX) i nie było sensu tego dublować.

Po lekcjach wprowadzających do kodowania w języku Scratch, #SuperKoderzy uczestniczyli w 3-godzinnych warsztatach przyrodniczych. Na zajęciach uczniowie szukali odpowiedzi, skąd bierze się wiatr. Wiele zabawy i nauki mieli podczas doświadczenia „Wyścig balonów”. Na drodze prób i błędów starali się zwiększyć prędkość swoich balonów.

Duże zainteresowanie uczniów tematyką i formą zajęć oraz ich dostępność czasowa umożliwiła wykonanie 3 doświadczeń: balon na ciepłe powietrze, ruch powietrza przy oknie i papierowy wąż. Doświadczenia pomogły zrozumieć trudne pojęcia wyżu i niżu barycznego. Na zajęciach uczniowie zbudowali wiatrowskazy, określali kierunek wiatru. Za pomocą elektronicznego miernika prędkości wiatru i modułowej stacji pogody dokonali pomiaru siły i kierunku wiatru. Pomoce dydaktyczne zakupione ze środków otrzymanych od Fundacji Orange zwiększyły atrakcyjność zajęć. Dziękujemy.

Podczas ewaluacji na gadającej ścianie #SuperKoderzy zapisali co im się podobało, czego się nauczyli. Najczęściej odpowiadali, że podobały się doświadczenia, zabawy, mierzenie oraz  upominki od Fundacji Orange – podkładki i notesy. Cieszyli się, że mogli utrwalić określanie kierunku wiatru. Podkreślali, że nauczyli się co to jest, jak powstaje wiatr, jak się go mierzy.

Zajęcia były dla uczestników tak atrakcyjne, że nie chcieli wracać do domu. 🙂

 

relaja-2

relacja

 

relacja-4

relacja-3