Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej nr 217 w Warszawie | 22.12.2016 r. - #SuperKoderzy

Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej nr 217 w Warszawie | 22.12.2016 r. - #SuperKoderzy

Uczniowie zapoznali się z sekwencerem rytmicznym. Znakomicie się bawili, bardzo twórczo wykorzystywali narzędzie, prezentowali kolegom swoje pomysły na tablicy multimedialnej, bez trudu wykonali zadanie zrealizowania w sekwencerze zapisu nutowego zaproponowanego w scenariuszu.

Następnie poznaliśmy też sekwencer melodyczny. Uczniowie tworzyli krótkie sekwencje melodyczne, zmieniali tempo, dodawali echo i wymieniali się swoimi pomysłami dzięki tablicy multimedialnej.

Uczniowie po raz pierwszy tworzyli muzykę za pomocą komputera, zrozumieli zasadę działania sekwencera, połączyli swoją wiedzę o wartościach nut z zapisem sekwencera rytmicznego. Dowiedzieli się, wywnioskowali, że są to różnego rodzaju kody- nuty, znaki w sekwencerze. Dowiedzieli się też jakie ciekawe pomysły mają inni i z radością podziwiali prace kolegów.

Uczniowie stwierdzili, że bardzo im się podoba takie tworzenie rytmów, melodii i uznali, że to jest ciekawe – więc okazało się im przydatne.

Uczniowie świetnie się bawili, z zachwytem pokazywali swoje kompozycje, wciąż zaczynali od nowa tworzyć kolejne rytmy i melodie. Pytali co będzie dalej.

Realizuję projekt z 12-latkami, więc chcę zostawić im dużo swobody, podążać za ich inwencją twórczą, bo ona zmierza we właściwym kierunku i nie ograniczać ich czasowo – te zagadnienia, które będą chcieli powtarzać czy realizować dłużej, powinny być tak realizowane.

 

Alina Idzikowska

Szkoła Podstawowa nr 217 w Warszawie

sp217warszawa3

sp217warszawa2