Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej w Olsztynie | 09.11.2016 |

Relacja z zajęć w Szkole Podstawowej w Olsztynie | 09.11.2016 - #SuperKoderzy

Zajęcia prowadzimy w ramach lekcji historii. Do tej pory ukończyliśmy pierwszy scenariusz o osi czasu „Czas w historii – Przygody Chronoska”. Wszyscy uczniowie mają założone konta na stronie Scratch’a, a w studio https://scratch.mit.edu/studios/3490409/ zamierzamy gromadzić aplikacje stworzone w trakcie realizacji programu.

Nasza grupa to cała klasa piąta, jest różnorodna – część osób zna język Scratch, doskonali swoje skrypty oraz służy pomocą innym (w tym nauczycielowi :)), a część uczniów dopiero zaczyna przygodę z programowaniem i dzielnie stawia czoła przeciwnościom – jest pomysłowa i twórcza. Już nie pierwszy raz okazało się, że nie istnieje jeden słuszny sposób zakodowania danego obiektu (zaproponowany przez nauczyciela), ponieważ czasem zgłasza się uczeń, który nas wyprowadza z błędu stwierdzeniem: „Proszę Pani, ale to można prościej zakodować!” Cieszą mnie takie uwagi, bo to oznacza zaangażowanie i kreatywne myślenie.

Uczniowie przede wszystkim współpracują, pomagają sobie wzajemnie. Potrafią zaprogramować Chronoska aby mówił, po której stronie osi czasu się porusza oraz obrót klepsydry po naciśnięciu. Przypomnieli sobie przy tej okazji wiadomości o kątach z klasy czwartej.

Dzieciom bardzo podobają się zajęcia, czekają cały tydzień na #SuperKoderów, bardzo ucieszyły się z upominków i chętnie przychodzą na zajęcia ubrani w koszulki. Po kodowaniu, zainspirowani opowiadają o swoich pomysłach zmodyfikowania skryptów według własnego pomysłu, chętnie chwalą się na następnych zajęciach, tym co udało im się samodzielnie stworzyć. Dzielą się pomysłami. 🙂

Joanna Ciesielska
Szkoła Podstawowa w Olsztynie

olsztyn2 olsztyn3