Relacja z zajęć w Zespole Szkół nr 3 w Pile | 08.11.2016 - #SuperKoderzy

Relacja z zajęć w Zespole Szkół nr 3 w Pile | 08.11.2016 - #SuperKoderzy

Cyfrowi DJe – uczestnicy poznali środowisko Scratcha. Wykonali swoje pierwsze projekty, w tym jeden muzyczny. Zrealizowaliśmy już dwa scenariusze muzyczne – sekwencer rytmiczny oraz sekwencer melodyczy.

O tak, wiedza była bardzo przydatna, bo dzieci poznały nowe sposoby zapisu kodu muzycznego. Poznały nowe pojęcia np. repetycja, BMP, utrwaliły wiadomości o metrum, rytmie, wartości nut i pauz (nazwy i wygląd), gamę c-dur i jej dźwięki (w tym nazwy literowe i solmizacyjne), poznały twórcę metronomu i rolę metronomu w odgrywaniu muzyki.

Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z reakcji uczniów podczas każdych zajęć. Są niezwykle zaangażowani, zmotywowani i aktywni. Zajęcia nie kończą się w szkole. Dzieciaki pokazują poznane aplikacje rodzicom i tworzą poza zajęciami. To zjawisko bardzo pozytywne, bo widać, że to co robią podczas realizacji ścieżki ogromnie ich pasjonuje. Zajęcia prowadzimy w czwartki, a już na początku tygodnia uczniowie przybiegają z pytaniem, co dalej będziemy robić. I z dumą pokazują naszą stronę projektu kolegom. Na szkolnej stronie mamy dodaną specjalną zakładkę #SuperKoderzy.

Serdecznie dziękujemy za upominki, którymi uczniowie byli zachwyceni. Zakupiliśmy już cały sprzęt potrzebny do realizacji ścieżki.

Aleksandra Schoen-Kamińska
Zespół Szkół nr 3 w Pile
Dzieci siedzą przy komputerach i programują.

Dzieci siedzą przy rozłożonych na podłodze urządzeniach.