Relacja z pierwszych zajęć w Szkole Podstawowej w Zgłobniu |

Relacja z pierwszych zajęć w Szkole Podstawowej w Zgłobniu - #SuperKoderzy

Zgłobień. Klasa 4, zajęcia komputerowe.

Po powrocie ze szkolenia #SuperKoderów bardzo pozytywnie nakręciłam się na Scratcha w naszej szkole podstawowej. Na początku ubrałam się w otrzymaną koszulkę z logo #Superkoderów, czym ogromnie zaciekawiłam uczniów. Miałam dużo pytań: Co to jest kodowanie? Czy ja też będę Superkoderem? Czy nauczymy się kodować?

W klasie IV pierwsza lekcja to:

  • jak się zalogować na stronę scratch.mit.edu?
  • co tam można znaleźć?
  • podstawowe możliwości (duszki, skrypty, tło).

Na tablicy interaktywnej wspólnie zrobiliśmy pierwszy projekt, w którym duszki poruszały się i coś mówiły. Następnie uczniowie zasiedli do komputerów i do końca lekcji bawili się, realizując własne pomysły. Pracowali zespołowo lub pojedynczo, zawsze z wielkim zapałem i radością. Uczniowie byli zachwyceni, aż „jęknęli”, gdy usłyszeli dzwonek kończący lekcję.

Na kolejne zajęcia komputerowe weszli uśmiechnięci i już od progu opowiadali, że w domu zrobili różne skrypty. Zaczęliśmy więc lekcję od podziwiania ich pracy. Najbardziej wszystkim podobała się praca Karola, który zrobił piłkarza, strzelającego piłką gola do bramki. Od swoich uczniów nauczyłam się tego, aby bawić się tym, co robię. Oni doskonale się bawili przy pierwszych próbach kodowania.

Drugie zajęcia prowadzone były według scenariusza. Udało się zrealizować wszystko, co zaplanowałam. Z radością patrzyłam jak moi uczniowie rozwijają skrzydła. Ta radość z pierwszego własnego kodu, uśmiech, że mi się udało… Coś fantastycznego!

Renata Wójcik – zajęcia komputerowe
Szkoła Podstawowa w Zgłobniu

Lekcja szkolna, podczas której uczniowie siedzą z laptopami i uczą się kodowania.