Relacje - #SuperKoderzy

Relacje - #SuperKoderzy

Uczniowie  klasy IV z wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w ścieżce historycznej „Poszukiwacze skarbów”, która była realizowana w ramach projektu #SuperKoderzy. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z Chronoskiem – Scratchową postacią, która prowadzi ich przez początki średniowiecza w Polsce.

W projekcie #SuperKoderzy – ścieżka Cyfrowie DJe uczestniczą uczniowie klas 4-6 Szkoły Podstawowej im. Piastów Śląskich w Chrząstawie Wielkiej.

Uczniowie zapoznali się z sekwencerem rytmicznym. Znakomicie się bawili, bardzo twórczo wykorzystywali narzędzie, prezentowali kolegom swoje pomysły na tablicy multimedialnej, bez trudu wykonali zadanie zrealizowania w sekwencerze zapisu nutowego zaproponowanego w scenariuszu.

W ramach projektu #SuperKoderzy uczniowie klasy Vb w Szkole Podstawowej Numer 9 w Tarnowskich Górach z wielkim zapałem bawią się w dziennikarzy i przygotowują reportaże dotyczące ciekawych dla młodych ludzi tematów.

Od 04.11 do dnia 20.12 odbywały się kolejne zajęcia z lofirobotami. Z powodu klasowych wyjść lub mojej nieobecności, odbyło się 5 godzin zajęć z klasami 6. Tym razem przystąpiliśmy już do programowania naszych robotów.

Uczniowie cieszą się bardzo, że Szkoła dostała się do programu „#SuperKoderzy”. Chętnie uczestniczą w zajęciach i są twórczy. Zdobyte umiejętności doskonalą w pracy domowej.

Uczniowie są zainteresowani zajęciami i z chęcią biorą w nich udział.

Program #SuperKoderzy wzbudził w naszej szkole ogromne zainteresowanie! Dzieci z klas starszych pytały, dlaczego nie one są w programie. Prezenty dla uczniów bardzo się spodobały.

Projekt realizujemy na zajęciach komputerowych oraz na lekcjach muzyki. Zajęcia zaczęliśmy od doskonalenia umiejętności programowania w środowisku Scratch. Wykonaliśmy kilka projektów związanych z bezpieczeństwem w sieci, które można obejrzeć w studio naszej szkoły. Zorganizowaliśmy w szkole Tydzień Kodowania oraz Dzień Bezpiecznego Internetu. Zaangażowaliśmy całą społeczność szkolną do wspólnej zabawy.

Ścieżka w ramach programu #Superkoderzy jest realizowana na zajęciach dodatkowych oraz lekcjach języka polskiego w klasie 4. Dzieci od początku zaangażowały się w działania projektowe, wcielając się w rolę dziennikarzy.

Projekt #SuperKoderzy prowadzony jest w naszej szkole w dwóch klasach szóstych. Realizujemy go na zajęciach komputerowych oraz na dodatkowych zajęciach z języka polskiego.

Jeszcze nie tak dawno do nagrania utworu potrzebny był zespół muzyków i studio nagrań. Dziś wystarczy jeden program!

Nasi uczniowie rozegrali mecz piłki nożnej pomiędzy robotami robotami sterowanymi za pomocą klawiatury i smartfonów.

Program #SuperKoderzy, ścieżka Odkrywcy Świata, realizowany jest w naszej szkole na zajęciach pozalekcyjnych w soboty. Grupa liczy 12 uczniów z klas IV – VI oraz 2 nauczycieli informatyki i przyrody.

Jesteśmy jedną z dwóch szkół Dolnego Śląska biorących udział w programie #SuperKoderzy. Już pierwsze zajęcia sprawiły uczniom olbrzymią przyjemność  i przysporzyły sporo emocji. Spośród proponowanych tematów wybraliśmy ścieżkę „Majsterkowicze 2.0”.

W naszej szkole mamy dwie grupy SuperKoderów. Jedną stanowią czwartoklasiści drugą zaś szóstoklasiści, a zajęcia realizowane są w formie zajęć pozalekcyjnych. Na pierwszym spotkaniu uczniowie sprawnie założyli konta na stronie Scratch-a i bardzo ucieszyli się z otrzymanych koszulek. Moc jest z nami!!!

Początek zajęć to przypomnienie podstaw Scratcha.  Na początek dziewczęta tworzyły aplikację o podwodnym świecie, w którym grasował rekin. Na następnych zajęciach trzeba było tak pozmieniać kod, żeby rekinem można było sterować za pomocą strzałek na klawiaturze a „zjedzone” obiekty aby znikały.

Program jest realizowany w kilku klasach zarówno w czasie lekcji informatyki, techniki, jak i na zajęciach pozalekcyjnych. Uczniowie biorący udział w Programie to osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym.

Spotykamy się raz w tygodniu na zajęciach pozalekcyjnych. Grupa nasza liczy 11 uczniów i 2 nauczycieli. Pierwsze zajęcia odbyły się 20 października 2016 roku.

Scratch w Koluszkach – przeprowadziłyśmy zajęcia z kodowania w Scratch skupiając się na przećwiczeniu możliwości sterowania głosem oraz projektach zasygnalizowanych podczas szkolenia w Warszawie (nasi uczestnicy doskonalą umiejętności korzystania ze Scratcha, brali już udział w zajęciach z kodowania).

Zajęcia cieszą się bardzo dużą popularnością. Musieliśmy podzielić dzieci na dwie grupy. Pierwsza z nich zajęcia ma w pierwszym semestrze, druga w kolejnym. Dzieci „oszalały”, gdy przyjechały roboty 🙂

Zajęcia prowadzimy w ramach lekcji historii. Do tej pory ukończyliśmy pierwszy scenariusz o osi czasu „Czas w historii – Przygody Chronoska”. Wszyscy uczniowie mają założone konta na stronie Scratch’a, a w studio https://scratch.mit.edu/studios/3490409/ zamierzamy gromadzić aplikacje stworzone w trakcie realizacji programu.

W dniach od 6 października przez kolejne trzy tygodnie uczniowie klasy IV rozpoczęli realizację pierwszego z dwóch projektów programowania w Scratch’u. Tematem przewodnim był podwodny świat, uczniowie wspólnie ustalili, że pod wodą będzie pływał nurek, którego będzie gonił rekin żarłacz.

Podczas lekcji zajęć komputerowych uczennice i uczniowie wszystkich klas piątych kodowali pierwsze zadanie w Scratchu – projekt „Linia czasu” („Poszukiwacze skarbów”).  Uczestnicy programu chcieli stworzyć projekt od samego początku: własne duszki, kostiumy.

Cyfrowi DJe – uczestnicy poznali środowisko Scratcha. Wykonali swoje pierwsze projekty, w tym jeden muzyczny. Zrealizowaliśmy już dwa scenariusze muzyczne – sekwencer rytmiczny oraz sekwencer melodyczy.

Do dnia 04.11 odbyły się dwa zajęcia z klasami 6. Zajęcia rozpoczęliśmy od budowy robotów. Klasy podzielone są na grupy więc samoczynnie powstał element rywalizacji chłopcy – dziewczyny. Po dwóch spotkaniach mamy złożone roboty jeżdżące. Na kolejnych zajęciach budowa robotów zostanie zakończona i zabieramy się za programowanie 🙂

Projekt #SuperKoderzy prowadzony jest w grupie 12-osobowej. Grupa jest zróżnicowana: 4 uczniów jest z klas czwartych, 2 uczniów z klasy piątej i 6 z klas szóstych. W związku z tym, najstarsi uczniowie znają podstawy Scratcha (większość zadań rozwiązują samodzielnie i doskonale radzą sobie z dodatkowymi problemami, które stawia im nauczyciel), a młodsi poznają ten język programowania właśnie na naszych zajęciach.

Dzisiaj w naszej szkole było wielkie szaleństwo, ponieważ dostaliśmy wymarzone Lofi Roboty. Wszyscy nie mogli się doczekać siódmej godziny lekcyjnej kiedy to zaczynamy kółko #SuperKoderów.

W SP nr 9 w Legnicy #SuperKoderzy są zachwyceni programem Scratch 🙂

Spotykamy się raz w tygodniu i uczymy podstaw programowania blokowego. Uczniowie cieszą się gdy ich postacie zaczynają biegać, zmieniać kostiumy i mówić.

Pierwsze warsztaty i pierwsze wrażenia za nami 🙂

Nie spodziewałyśmy się, że wykonanie pierwszego prostego programu może wywołać  tyle emocji.

Zgłobień. Klasa 4, zajęcia komputerowe.

Po powrocie ze szkolenia #SuperKoderów bardzo pozytywnie nakręciłam się na Scratcha w naszej szkole podstawowej. Na początku ubrałam się w otrzymaną koszulkę z logo #Superkoderów, czym ogromnie zaciekawiłam uczniów. Miałam dużo pytań: Co to jest kodowanie? Czy ja też będę Superkoderem? Czy nauczymy się kodować?

#SuperKoderzy wystartowali ☺

W dniu 1 października rozpoczęliśmy nasz nowy Program od lekcji nie dla uczniów a dla nauczycieli. Do Warszawy na specjalne szkolenie przyjechali nauczyciele ze wszystkich zakwalifikowanych do Programu szkół. W sumie w warsztatach wzięło udział 65 nauczycieli i 5 wolontariuszy Orange Polska.