Młodzi patrioci – poziom 2 |

Młodzi patrioci – poziom 2 - #SuperKoderzy

Polskę można poznawać także przy pomocy robotów i programowania! #SuperKoderzy, którzy wybiorą tę ścieżkę, poznają mapę Polski, hymn i godło oraz polskie legendy, a jednocześnie… będą uczyć się kodowania! Zadania proponowane w tej ścieżce tematycznej obfitują w zagadki logiczne, szyfry oraz zadania manualne z wykorzystaniem robota Ozobot.

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla uczniów o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla uczniów o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

Lekcje:

  • Lekcja 1

    1

    Lekcja wprowadzająca do projektu, podczas której uczniowie zapoznają się z mapą Polski, uczestnicząc w aktywnościach grupowych. Pierwsze zajęcia mają na celu przybliżyć dzieciom tematykę projektu oraz wywołać w nich poczucie, że Polska to ich Ojczyzna.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 2 i 3

    2 i 3

    Podczas zajęć dzieci dowiedzą się z jakimi państwami sąsiaduje Polska, będą znali położenie tych krajów, wyszukają podstawowe informacje na ich temat i umieszczą je na interaktywnej tablicy. Stworzą mapę w programie Scratch.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 4 i 5

    4 i 5

    Lekcja dotycząca jednego z symboli narodowych – flagi. Uczniowie dowiedzą się kiedy obchodzimy Dzień Flagi, w jakich sytuacjach oraz miejscach wywiesza się flagę, jakie znaczenie mają kolory, które się na niej znajdują.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 6

    6

    Zajęcia przybliżające informacje na temat hymnu Polski.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 7

    7

    Lekcja dotycząca kolejnego symbolu narodowego – godła Polski. Uczniowie poznają genezę orła w godle, dowiedzą się czym jest godło oraz wyrażą własną opinię na temat znaczenia symboli narodowych.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 8

    8

    Lekcja podczas, której uczniowie poznają legendę o Czechu Lechu i Rusie, utrwalą znaczenie słowa „legenda” oraz zaprogramują trasę Ozobotów, które wcielą się w bohaterów legendy.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 9 i 10

    9 i 10

    Podczas zajęć dzieci dowiedzą się jak wyglądało dawniej Gniezno, odbędą wirtualny spacer po gnieźnieńskim grodzie, stworzą makietę osady oraz zaplanują tresę dla Ozobota.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 11

    11

    Lekcja poświęcona poznaniu legendy związanej z Krakowem. Uczniowie zapoznają się z definicją słowa „legenda” oraz treścią «Legendy o smoku wawelskim».

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 12 i 13

    12 i 13

    Lekcja, podczas której dzieci poznają najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramują quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 14

    14

    Lekcja dotycząca jednej z trzech legend omawianych w projekcie – legendy o Warsie i Sawie. W bohaterów legendy wcieli się Ozobot, który doprowadzi Warsa do Sawy.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 15

    15

    Lekcja, podczas której dzieci zaplanują wycieczkę po Warszawie, wybierając te miejsca i zabytki, które chcieliby zobaczyć. Zakodują również Ozobota, który będzie ich przewodnikiem podczas zwiedzania stolicy Polski.

    Pobierz lekcję

Sprawdź pozostałe scenariusze:

MUZYKA

Cyfrowi DJe

PRZYRODA / BIOLOGIA / GEOGRAFIA

Odkrywcy świata

MATEMATYKA / TECHNIKA / INFORMATYKA

Majsterkowi­cze 2.0

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Młodzi patrioci – poziom 1

WPROWADZENIE

Podstawy Scratcha