Młodzi patrioci – poziom 1 |

Młodzi patrioci – poziom 1 - #SuperKoderzy

Polskę można poznawać także przy pomocy robotów i programowania! #SuperKoderzy, którzy wybiorą tę ścieżkę, poznają mapę Polski, hymn i godło oraz polskie legendy, a jednocześnie… będą uczyć się kodowania! Zadania proponowane w tej ścieżce tematycznej obfitują w zagadki logiczne, szyfry oraz zadania manualne z wykorzystaniem robota Ozobot.

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla uczniów o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla uczniów o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

Lekcje:

  • Lekcja 1

    1

    Zajęcia wprowadzające do projektu, podczas którego uczniowie będą programować i poznawać Polskę. Zajęcia pozwolą uczniom na uporządkowanie najważniejszych informacji na temat położenia geograficznego Polski, również w Europie. Uczniowie utrwalą rozpoznawanie konturu mapy Polski i wskazywania 4 głównych kierunków świata.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 2 i 3

    2 i 3

    Zajęcia wprowadzające w tematykę naszej ojczyzny. Pozwolą uczniom na upo­rządkowanie wszystkich najważniejszych informacji na temat państw sąsiadują­cych z Polską. Ponadto dzieci nauczą się, że można zaprogramować roboty po­przez graficzny kod – wykorzystamy do tego Ozoboty.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 4

    4

    Zajęcia na temat największych polskich rzek. Pozwolą uczniom na uporządkowa­nie wszystkich najważniejszych informacji na temat Wisły, Odry i Warty.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 5

    5

    Zajęcia na temat symboli narodowych, w szczególności flagi Polski. Podczas tej lekcji uczniowie nauczą się także posługiwać online’owym generatorem kodów.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 6

    6

    Zajęcia na temat symboli narodowych, w szczególności godła i hymnu.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 7

    7

    Zajęcia dotyczące Gniezna, czyli pierwszej stolicy Polski. Przybliżą one uczniom położenie Gniezna, najważniejsze miejsca i ramy czasowe, kiedy to miasto pełniło rolę najważniejszego ośrodka w Polsce.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 8 i 9

    8 i 9

    Zajęcia dotyczące Krakowa, czyli drugiej stolicy Polski. Warto przybliżyć dzieciom położenie Krakowa, najważniejsze miejsca i ramy czasowe, kiedy to miasto pełni­ło rolę stolicy Polski.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 10 i 11

    10 i 11

    Zajęcia o największym mieście w naszym kraju i obecnej stolicy Polski. Podczas ich realizacji wykorzystane zostaną maty oraz kolorowe kubeczki (pomoce do kodowania bez komputera). Uczniowie utrwalą także informacje o dwóch innych omawianych miastach (Gniezno, Kraków) oraz kierunki świata.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 12 i 13

    12 i 13

    Zajęcia o polskich legendach związanych z Gnieznem, Krakowem i Warszawą. Uczniowie stworzą ich własną interpretację pisząc graficzny kod dla Ozobotów.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 14 i 15

    14 i 15

    Podczas ostatnich zajęć z tej serii uczniowie poznają aplikację na urządzenia mobilne: ScratchJr. Pozwala ona w prosty sposób projektować mini-gry poprzez układanie sekwencji bloczków reprezentujących kod.

    Pobierz lekcję

Sprawdź pozostałe scenariusze:

MUZYKA

Cyfrowi DJe

PRZYRODA / BIOLOGIA / GEOGRAFIA

Odkrywcy świata

MATEMATYKA / TECHNIKA / INFORMATYKA

Majsterkowi­cze 2.0

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Młodzi patrioci – poziom 2

WPROWADZENIE

Podstawy Scratcha