Pogromcy języków / jęz. niemiecki |

Pogromcy języków / jęz. niemiecki - #SuperKoderzy

Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. „Szczęśliwy Jaś”  („Hans im Glück”), z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku niemieckim przez dzieci.

JĘZYK NIEMIECKI

 

Lekcje:

  • Lekcja 1

    1

    Zaczynamy od pierwszego spotkania z robotami mBot, które będą towarzyszyć nam podczas realizacji całej ścieżki. Uczniowie poznają ich budowę, dowiedzą się, jak działają czujniki oraz przetestują podstawowe tryby pracy robota. A na koniec – sami zaprogramują prostą sekwencję ruchów mBota. Startujemy?

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 2

    2

    Poznajemy kolejne funkcjonalności mBota. Uczniowie zaprogramują jego ruch, dowiedzą się o zasadzie działania diod RGB oraz spróbują odrobinę… pomuzykować na mBocie! Umiejętności zdobyte podczas tej lekcji przydadzą się na etapie programowania ruchu i efektów robota-Dorotki.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 3

    3

    Uczniowie czytają scenariusz opracowany na postawie baśni „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”). Podczas tej lekcji przydzielane są role, uczniowie poznają także nowe słownictwo oraz uczą się poprawnej wymowy.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 4

    4

    Po zapoznaniu się ze scenariuszem przychodzi czas na nagranie ścieżki dźwiękowej naszego interaktywnego widowiska. Uczniowie kolejno odczytują dialogi postaci występujących w baśni „Szczęśliwy Jaś” i nagrywają je przy pomocy online’owego rejestratora. Pliki dźwiękowe posłużą nam potem w programowaniu animacji.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 5

    5

    Podczas tej lekcji łączymy umiejętności programowania mBota wraz z przygotowanymi nagraniami dialogów z „Szczęśliwego Jasia”. Uczniowie poznają możliwości stosowania bloczków nadaj/odbierz komunikat, dzięki którym układamy sekwencje ruchu robota i animujemy postaci-bohaterów powieści.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 6

    6

    Uczniowie programują kolejne sceny opowieści, łącząc je z ruchami mBota. Przygotowują także mapę, po której poruszać się będzie robot-Jaś i gdzie spotka Mistrza, Rzeźnika, Rolnika i innych bohaterów.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 7

    7

    Podczas tej lekcji uczniowie kontynuują prace nad interaktywnym widowiskiem i przygotowują się do pokazu wieńczącego realizację projektu.

    Pobierz lekcję

  • Lekcja 8

    8

    Nadszedł czas na wielki finał! Każda z #SuperKoderskich grup prezentuje swoją mapę, animację i program, który napisała dla mBota. Uczniowie uczą się ewaluować pracę kolegów i komunikować swoje opinie. W wersji „dla odważnych” zachęcamy do zaproszenia większej widowni, składającej się ze społeczności szkolnej.

    Pobierz lekcję

Sprawdź pozostałe scenariusze:

MUZYKA

Cyfrowi DJe

PRZYRODA / BIOLOGIA / GEOGRAFIA

Odkrywcy świata

MATEMATYKA / TECHNIKA / INFORMATYKA

Majsterkowi­cze 2.0

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Młodzi patrioci – poziom 1

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Młodzi patrioci – poziom 2

WPROWADZENIE

Podstawy Scratcha