Młodzi patrioci – poziom 2

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla uczniów o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla uczniów o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

Lekcje:

1

Lekcja wprowadzająca do projektu, podczas której uczniowie zapoznają się z mapą Polski, uczestnicząc w aktywnościach grupowych. Pierwsze zajęcia mają na celu przybliżyć dzieciom tematykę projektu oraz wywołać w nich poczucie, że Polska to ich Ojczyzna.

Pobierz lekcję

2 i 3

Podczas zajęć dzieci dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska, będą znali położenie tych krajów, wyszukają podstawowe informacje na ich temat i umieszczą je na interaktywnej tablicy. Stworzą mapę w programie Scratch.

Pobierz lekcję

4 i 5

Lekcja dotycząca jednego z symboli narodowych – flagi. Uczniowie dowiedzą się, kiedy obchodzimy Dzień Flagi, w jakich sytuacjach oraz miejscach wywiesza się flagę, jakie znaczenie mają kolory, które się na niej znajdują.

Pobierz lekcję

6

Zajęcia przybliżające informacje na temat hymnu Polski.

Pobierz lekcję

7

Lekcja dotycząca kolejnego symbolu narodowego – godła Polski. Uczniowie poznają genezę orła w godle, dowiedzą się, czym jest godło oraz wyrażą własną opinię na temat znaczenia symboli narodowych.

Pobierz lekcję

8

Lekcja, podczas której uczniowie poznają legendę o Czechu Lechu i Rusie, utrwalą znaczenie słowa „legenda” oraz zaprogramują trasę Ozobotów, które wcielą się w bohaterów legendy.

Pobierz lekcję

9 i 10

Podczas zajęć dzieci dowiedzą się jak wyglądało dawniej Gniezno, odbędą wirtualny spacer po gnieźnieńskim grodzie, stworzą makietę osady oraz zaplanują trasę dla Ozobota.

Pobierz lekcję

11

Lekcja poświęcona poznaniu legendy związanej z Krakowem. Uczniowie zapoznają się z definicją słowa „legenda” oraz treścią «Legendy o smoku wawelskim».

Pobierz lekcję

12 i 13

Lekcja, podczas której dzieci poznają najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramują quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch.

Pobierz lekcję

14

Lekcja dotycząca jednej z trzech legend omawianych w projekcie – legendy o Warsie i Sawie. W bohaterów legendy wcieli się Ozobot, który doprowadzi Warsa do Sawy.

Pobierz lekcję

15

Lekcja, podczas której dzieci zaplanują wycieczkę po Warszawie, wybierając te miejsca i zabytki, które chcieliby zobaczyć. Zakodują również Ozobota, który będzie ich przewodnikiem podczas zwiedzania stolicy Polski.

Pobierz lekcję