
#SuperKoderski warsztat z Makey-Makey
Zachęcamy do obejrzeniu cyklu 4 szkoleń online pt. „Makey-Makey, czyli pomysł na STEAM w szkole”, zrealizowanych dla nauczycieli ze szkół biorących udział w programie #SuperKoderzy Fundacji Orange.
Szukasz pomysłu na zajęcia STEAM w Twojej klasie? Zachęcamy do obejrzenia czterech szkoleń – poniżej znajdziecie opis każdego z warsztatów i linki do nagrań. Zajęcia prowadzą Joanna Apanasewicz i Jacek Ścibor.
Inspiracje i prace nauczycieli, którzy podzielili się swoimi realizacjami, zebrane są na Padlecie: https://padlet.com/apanaski/MakeyMakey
Część 1.
Zapoznaj się z funkcjonalnościami MM (interfejs MM, przewodnictwo elektryczne, obwody zamknięte), poznaj serwisy i zasoby wspierające pracę z płytką, a następnie zobacz, jak skonstruować urządzenia muzyczne (badając, co przewodzi prąd, np. owoce, przedmioty). Dowiesz się także, jak zrobić świecące kartki świąteczne. Dużo świetnych pomysłów na wprowadzenie MM w klasie!
link: https://www.youtube.com/watch?v=4SgERNxs0hQ&list=PL1PQIDrIXjglZq5X05tZgjaWOXEqVFrHd
Część 2.
Na drugich zajęciach dotyczących zastosowania zestawu Makey-Makey dowiesz się, jak stworzyć i programować w Scratchu grę zręcznościową (tzw. “koszyczek z labiryntem”), a także zaawansowane urządzenia muzyczne wykorzystujące MM (np. pianino z plastikowych widelców czy mini-perkusję). Przygotujesz plakaty interaktywne o szerokim zastosowaniu edukacyjnym czy integracyjnym (np. o sobie samym, służące do nauki języków), a także zabaw (tzw. mózg elektronowy).
link: https://www.youtube.com/watch?v=QOJ8crACgk8&list=PL1PQIDrIXjglZq5X05tZgjaWOXEqVFrHd&index=1
Część 3.
Przechodzimy do poważnych prac konstrukcyjnych i programistycznych w Scratchu, czyli zaprojektowania najpierw gitary z wykorzystaniem MakeyMakey, potem schodów szkolnych, z których można zrobić (prawie) pianino. Nauczysz się tworzyć gry muzyczne i zręcznościowe (np. wzorowany na grze Simon says czy matę do tańczenia). Znajdziesz tu mnóstwo inspiracji do przeprowadzenia aktywnych i kreatywnych prac i zabaw z uczniami.
link: https://www.youtube.com/watch?v=huol9aba0ag&list=PL1PQIDrIXjglZq5X05tZgjaWOXEqVFrHd&index=3
Część 4.
Na czwartych zajęciach nauczysz się projektowania różnych elementów związanych z ruchem i aktywnością. Zobacz, jak stworzyć joystick, a także kierownicę do wyścigów, gry zręcznościowe oraz gadające postaci. Szkolenie to kopalnia pomysłów na zajęcia makerskie, programistyczne, dające wiele frajdy uczniom i nauczycielom.
link: https://www.youtube.com/watch?v=JHwmRmlQk48&list=PL1PQIDrIXjglZq5X05tZgjaWOXEqVFrHd&index=4
Druk 3D, matematyka i roboty, czyli historia o kreatywnych dzieciakach z Ludziska
To program, który w Szkole Podstawowej w Ludzisku ma niekrótką historię. Nie ma Dziecka, nie ma Rodzica, nie ma Nauczyciela, który nie wiedziałby, kim są SuperKoderzy z Ludziska. A kim są? O tym właśnie jest ta historia – o młodych ludziach pełnych pasji i zaangażowania. Historia o dzieciach otwartych na nowości, otwartych na pomysły swoich kolegów. Ale przede wszystkim o dzieciach, które projektują, realizują swoje kreatywne pomysły i zarażają pasją do matematyki oraz informatyki innych uczniów.
Obejrzyj webinar “Jak połączyć ze sobą roboty Photon, Scratcha i druk 3D – interdyscyplinarne zajęcia STEAM”!
Roboty i programowanie zestawione z pięknem wzorów ukrytych w naturze? To połączenie, które zapowiada wiele emocjonujących doświadczeń. Taki właśnie jest webinar poprowadzony przez Małgorzatę Rabendę. Te STEAM-owe zajęcia online wprowadzą Cię w świat przyrody, matematyki i kodu, a zwieńczone zostaną zagadnieniami z zakresu inżynierii i architektury. Podczas 90 minut odkryjesz potencjał takiego sposobu pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi, a przy tym zaczerpniesz świeżych pomysłów na cykl wciągających zajęć z Twoją klasą.
Obejrzyj webinar “Jak nowocześnie uczyć historii”!
Lubimy opowiadać historie i lubimy ich słuchać! Człowiek szuka różnych form przekazywania opowieści – od słowa pisanego i mówionego przez muzykę, film, obraz czy gry – planszowe i komputerowe. Z przyjemnością zanurza się w coraz to nowych historiach, ale też chętnie formułuje własne, od codziennych relacji z przebiegu dnia po tworzenie rodzinnych legend czy relacje wydarzeń, w których uczestniczył.
Fizyka da się LUBIĆ!
Co zrobić, by fizyka była ciekawa? Według mnie należy pozwolić uczniom i uczennicom badać zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie oraz wzbudzić w nich chęć do przeprowadzania eksperymentów. Jednocześnie musimy pozwolić popełniać im błędy – przecież nie zawsze wszystko się udaje!
Najprościej pisząc, zajęcia z fizyki to przygoda z doświadczeniami w roli głównej. W szkole w Serbach mamy o tyle łatwiej, że od września 2021 r. realizujemy ścieżkę „Odkrywcy fizyki” w ramach programu Fundacji Orange pt. „#SuperKoderzy”, dzięki której zostaliśmy wyposażeni w niezbędne pomoce naukowe.
Zapraszamy na webinar: Jak połączyć i ze sobą roboty Photon, Scratch i druk 3D – interdyscyplinarne zajęcia STEAM
Serdecznie zapraszamy na webinar, podczas którego Małgorzata Rabenda zaprosi Cię do fascynującego świata programowania, robotów i projektowania 3D. A wszystko to przeplecione pięknem wzorów, biomimikry i architektury. Niezwykłe połączenie? Zestawianie ze sobą podczas jednych zajęć różnych obszarów wiedzy, pozornie zupełnie od siebie odległych, uruchamia zupełnie nowe możliwości – zarówno w kwestii nieoczywistego przebiegu spotkania, jak i rozwijania zainteresowań i odkrywania talentów jego uczestniczek i uczestników. Weź udział w spotkaniu, podczas którego przekonasz się, dlaczego i w jaki sposób planować swoje lekcje w duchu metodologii STEAM, a przy tym zaczerpnij świeżych i oryginalnych pomysłów na pierwsze takie zajęcia. Niezależnie od przedmiotu, którego uczysz.
Edukacja cyfrowa z Fundacją Orange – poznaj MegaMisję i #SuperKoderów
Fundacja Orange już kolejny rok zaprasza szkoły podstawowe do udziału w bezpłatnych programach edukacyjnych, dzięki którym dzieci i młodzież z całej Polski mogą rozwijać kompetencje cyfrowe. Ale nie tylko – to dla nich okazja do poznawania świata, odkrywania własnych zainteresowań, rozwijania kreatywności oraz logicznego myślenia. O czym mowa? Poznaj MegaMisję i #SuperKoderów.
Wyobraźnia i programowanie, czyli nowa ścieżka historyczna „Podróżnicy w czasie”
Któż z nas nie marzył o tym, by cofnąć się w czasie i przeżyć dobre chwile jeszcze raz lub uczestniczyć w ważnych wydarzeniach i móc skonfrontować posiadaną wiedzę z rzeczywistością. Ścieżka historyczna „Podróżnicy w czasie” przeznaczona dla klas V – jest właśnie taką próbą – połączenia wyobraźni, marzeń z nauką programowania w Scratchu, obsługą mB-botów i tworzeniem mini gier – w których wykorzystać będzie można nabytą wiedzę.
Zapraszamy na webinar: Jak nowocześnie uczyć historii?
Serdecznie zapraszamy na webinar, podczas którego Alina Idzikowska opowiadać będzie o… nowoczesnym nauczaniu i uniwersalnych narzędziach, które sprzyjają motywacji i skutecznemu zapamiętywaniu informacji. Nie zamierzamy jednak opierać się na ogólnych hasłach – przeciwnie, prowadząca pokaże na przykładzie lekcji historii, jak planować zajęcia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, by zaangażowały całą klasę.
Super przygoda z #SuperKoderami
Kilka lat temu dyrektor szkoły, w której uczę, podrzucił mi ulotkę z logo Fundacji Orange. „Zobacz… Może byśmy w to weszli?” – powiedział. Podjąłem wyzwanie i tak zaczęła się przygoda z #SuperKoderami, która trwa już cztery lata.
Twórcze przemiany zwykłych przedmiotów, czyli warsztaty z FabLab powered by Orange
Zapraszamy dzieci i młodzież na ferie z warsztatami online organizowanymi przez FabLab powered by Orange! Uczestnicy zajęć będą mogli z codziennych przedmiotów zbudować niecodzienne projekty,
Odkrywanie i eksperymentowanie, czyli drukarka 3D w szkole
Webinar “Drukarka 3D w szkole – jak to ugryźć?” to pigułka wiedzy o technicznych, metodycznych i wychowawczych aspektach tej technologii w szkole. Sebastian Pontus, metodyk i pasjonat wykorzystania robotyki, programowania i druku 3D w edukacji, opowiada o najważniejszych kwestiach odnośnie obsługi i wykorzystania tego fascynującego urządzenia do pracy z uczniami.
Matematyka 3D z #SuperKoderami
Jako nauczyciel matematyki mam duży problem z tym, aby moi uczniowie mieli szansę na stosowanie kształconych umiejętności w sytuacjach konkretnych. Młodzież ma teraz ogromny problem z działami matematyki, w których wymagana jest wyobraźnia, np. ze stereometrią.
Programuj lekcje z języków obcych i fizyki z LOFI Robot
Nauka programowania z LOFI Robot to przygoda z pogranicza mechaniki, elektroniki, fizyki i programowania. Wiedzą o tym dobrze uczestnicy ścieżki Majsterkowicze 2.0 i Konstruktorzy gier. Dla tych, którzy chcieliby wykorzystać więcej możliwości aplikacji LOFI Blocks lub zdobyć wyobrażenie o tym, co LOFI Roboty potrafią – zapraszamy do obejrzenia webinaru Pawła Brokla.
Twórcze zespoły młodych programistów
Programowanie robotów to zajęcie, wokół którego uczniowie naturalnie budują zespół. Daje im to szansę na wspólną naukę i zabawę, a czasem na konflikt i szukanie rozwiązań. Program #SuperKoderzy otwiera możliwość zdobywania cennej umiejętności działania wspólnie i osiągania przez to radości i satysfakcji – opowiada Ewa Daniluk z Katolickiej Szkoły Podstawowej w Warszawie.
Szkoły zakwalifikowane do programu „#SuperKoderowe kółka programistyczne – edycja 2”
Z przyjemnością informujemy, że znane są wyniki naboru do programu grantowego „#SuperKoderowe kółka programistyczne edycja 2 – Robotyka z BBC Micro:Bit””, który realizujemy we współpracy z firmą LOFI! Dziękujemy wszystkim szkołom za nadesłanie Wniosków.
Kreatywne programowanie – Scratch, sztuczna inteligencja i Micro:bit’y
Zapraszamy Was na cykl 4 warsztatów online pod hasłem “Kreatywne programowanie – Scratch, sztuczna inteligencja i Micro:bit’y”. Przez cztery sobotnie przedpołudnia będziecie mieli okazję zapoznać się z ideą twórczego programowania, które wspiera rozwój osobisty uczniów poprzez łączenie programowania z twórczością, wyobraźnią i zainteresowaniami. Odkryjcie nowe rozszerzone możliwości programowania w Scratchu z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji oraz micro:bitów.
Krótkie spięcie z LOFI Robot”. Zapraszamy na webinar 2.12!
Zapraszamy Was na webinar online pt.: ”Krótkie spięcie z LOFI Robot”, który odbędzie się w czwartek 2.12.21. Spotkanie przeznaczone jest dla nauczycieli, którzy uczestniczyli przynajmniej w jednej ścieżce programu #SuperKoderzy, nie tylko dla osób pracujących z zestawami LOFI Robot. To doskonała okazja, by poznać nowe możliwości LOFI robota, nie omawiane wcześniej na szkoleniach ze ścieżki Majsterkowicze 2.0!
Zgłoś się do programu grantowego „#SuperKoderowe kółka programistyczne edycja 2 – Robotyka z BBC Micro:Bit”
Zachęcamy szkoły biorące udział we wszystkich dotychczasowych edycjach programu #SuperKoderzy do zgłoszenia się do nowego programu grantowego „#SuperKoderowe kółka programistyczne edycja 2 – Robotyka z BBC Micro:Bit”. Będzie on organizowany we współpracy z firmą LOFI, której trenerzy będą uczyć budowania kartonowych robotów i programowania ich przez płytki Micro:Bit!
Zakwalifikowani do programu “Programowanie – ekologia na co dzień”
Drogie #SuperKoderki, Drodzy #SuperKoderzy
Jest nam miło poinformować o rozstrzygnięciu naboru do programu grantowego „Programowanie – ekologia na co dzień”, który realizujemy z Photonami!
Oto lista 15 wybranych szkół – serdecznie gratulujemy!
Aplikuj do programu na temat ekologii – z Photonem!
Zachęcamy szkoły biorące udział we wszystkich dotychczasowych edycjach Programu #SuperKoderzy do zgłoszenia się do programu grantowego „Programowanie – ekologia naco dzień”. Przygotowaliśmy dla Was bardzo ciekawe scenariusze lekcji, podczas których robot Photon pomoże uczniom zrozumieć różne zagadnienia związane z ekologią, jak recykling, oszczędzanie prądu czy budowanie pojazdów przyszłości. Zajęcia mają za zadanie wprowadzić uczniów w programowanie robota Photon, a równocześnie […]