Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczennice i uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w << wersji B>> są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczestniczek i uczestników niż w << wersji A>>
Podstawy Scratcha – wersja B
Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczennice i uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w << wersji B>> są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczestniczek i uczestników niż w << wersji A>>
Lekcje:
1
Podczas pierwszej lekcji uczennice i uczniowie założą własne konta na stronie scratch.mit.edu. Nauczą się także korzystać z jej zasobow – będa wyszukiwać gry oraz poznają intrerfejs do tworzenia własnych aplikacji.
Pobierz lekcję2
Podczas tych zajęć powstaną pierwsze uczniowskie programy. Nauczymy się, jak wprawić naszego duszka w ruch za pomocą strzałek oraz poznamy układ współrzędnych. Poznamy ważne programistyczne pojęcie: "pętla warunkowa".
Pobierz lekcję3
Uczennice i uczniowie podczas tych zajęć opracują “grę w berka”, w której jeden duszek będzie łapał drugiego. Dodadzą elementy takie jak naliczanie punktów, zmiana kostiumów. Nauczą się używania bloczków związanych z komunikatami oraz zmiennych.
Pobierz lekcję4
Lekcja podsumowująca zdobyte umiejętności. Podczas tych zajęć uczennice i uczniowie mają za zadanie rozbudować stworzone gry o dźwięki, zmiany kostiumów i kolorów, a także podzielić się efektami z kolegami i koleżankami.
Pobierz lekcję