Podstawy Scratcha – wersja B

Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w «wersji B» są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczniów niż w «wersji A»

WPROWADZENIE

Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w «wersji B» są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczniów niż scenariusze w «wersji A» (także dostępnej na stronie superkoderzy.pl).

Lekcje:

1

Podczas pierwszej lekcji uczniowie założą własne konta na stronie scratch.mit.edu. Nauczą się także korzystać z jej zasobów - będą wyszukiwać gry oraz poznają interfejs do tworzenia własnych aplikacji.

Pobierz lekcję

2

Podczas tych zajęć powstaną pierwsze uczniowskie programy. Nauczymy się, jak wprawić naszego duszka w ruch za pomocą strzałek oraz poznamy układ współrzędnych. Poznamy ważne programistyczne pojęcie: "pętla warunkowa".

Pobierz lekcję

3

Uczniowie podczas tych zajęć opracują "grę w berka", podczas której jeden duszek będzie łapał drugiego. Dodadzą elementy takie jak: naliczanie punktów, zmiana kostiumów. Nauczą się używania bloczków związanych z komunikatami oraz zmiennych.

Pobierz lekcję

4

Lekcja podsumowująca zdobyte umiejętności. Podczas tych zajęć uczniowie mają za zadanie rozbudować stworzone gry o dźwięki, zmiany kostiumów i kolorów, a także podzielić się efektami z kolegami i koleżankami.

Pobierz lekcję