Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w «wersji B» są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczniów niż scenariusze w «wersji A» (także dostępnej na stronie superkoderzy.pl).
Podstawy Scratcha – wersja B
Ścieżka składa się z czterech lekcji wprowadzających do kodowania w Scratchu. Na podstawie tych scenariuszy uczniowie poznają interfejs aplikacji, w której będą kodować oraz napiszą pierwsze programy. Scenariusze w «wersji B» są prostsze i odpowiedniejsze dla młodszych uczniów niż w «wersji A»

Lekcje:
1
Podczas pierwszej lekcji uczniowie założą własne konta na stronie scratch.mit.edu. Nauczą się także korzystać z jej zasobów - będą wyszukiwać gry oraz poznają interfejs do tworzenia własnych aplikacji.
Pobierz lekcję2
Podczas tych zajęć powstaną pierwsze uczniowskie programy. Nauczymy się, jak wprawić naszego duszka w ruch za pomocą strzałek oraz poznamy układ współrzędnych. Poznamy ważne programistyczne pojęcie: "pętla warunkowa".
Pobierz lekcję3
Uczniowie podczas tych zajęć opracują "grę w berka", podczas której jeden duszek będzie łapał drugiego. Dodadzą elementy takie jak: naliczanie punktów, zmiana kostiumów. Nauczą się używania bloczków związanych z komunikatami oraz zmiennych.
Pobierz lekcję4
Lekcja podsumowująca zdobyte umiejętności. Podczas tych zajęć uczniowie mają za zadanie rozbudować stworzone gry o dźwięki, zmiany kostiumów i kolorów, a także podzielić się efektami z kolegami i koleżankami.
Pobierz lekcję