Pogromcy języków / jęz. niemiecki

Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. “Szczęśliwy Jaś” ( “Hans im Gluck”) z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramują także animację wzbogaconą o dialogi nagrane przez uczestniczki i uczestników zajęć w języku niemieckim.  

JĘZYK NIEMIECKI

Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. “Szczęśliwy Jaś” ( “Hans im Gluck”) z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramują także animację wzbogaconą o dialogi nagrane przez uczestniczki i uczestników zajęć w języku niemieckim.

 

Lekcje:

1

Zaczynamy od pierwszego spotkania z robotami mBot, które będą towarzyszyć nam podczas realizacji całej ścieżki. Uczennice i uczniowie poznają ich budowę, dowiedzą się, jak działają czujniki oraz przetestują podstawowe tryby pracy robota. A na koniec sami zaprogramują prostą sekwencję ruchów mBota. Startujemy?

Pobierz lekcję

2

Poznajemy kolejne funkcjonalności mBota. Uczennice i uczniowie zaprogramują jego ruch, dowiedzą się o zasadzie działania diod RGB oraz spróbują odrobinę… pomuzykować na mBocie! Umiejętności zdobyte podczas tej lekcji przydadzą się na etapie programowania ruchu i efektów robota – Jasia.

Pobierz lekcję

3

Uczennice i uczniowie czytają scenariusz opracowany na podstawie baśni “Szczęśliwy Jaś” ( “Hans im Gluck”). Podczas tej lekcji przydzielone są role, uczennice i uczniowie poznają także nowe słownictwo oraz uczą się poprawnej wymowy.

Pobierz lekcję

4

Po zapoznaniu się ze scenariuszem przychodzi czas na nagranie ścieżki dźwiękowej naszego interaktywnego widowiska. Uczennice i uczniowie kolejno odczytują dialogi postaci występujących w baśni “Szczęśliwy Jaś” i nagrywają je przy pomocy online’owego rejestratora. Pliki dźwiękowe posłużą potem w programowaniu animacji.

Pobierz lekcję

5

Podczas tej lekcji łączymy umiejętności programowania mBota wraz z przygotowanymi nagraniami dialogów z “Szczęśliwego Jasia”. Uczennice i uczniowie poznają możliwości stosowania bloczków nadaj/odbierz komunikat, dzięki którym układamy sekwencje ruchu robota i animujemy postaci – bohaterów i bohaterki powieści.

Pobierz lekcję

6

Uczestnicy i uczestniczki zajęć programują kolejne sceny opowieści, łącząc je z ruchami mBota. Przygotowują także mapę, po której poruszać się będzie robot Jaś i gdzie spotka Mistrza, Rzeźnika, Rolnika oraz innych bohaterów.

Pobierz lekcję

7

Podczas tej lekcji uczennice i uczniowie kontynuują pracę nad interaktywnym widowiskiem i przygotowują się do pokazu wieńczącego realizację projektu.

Pobierz lekcję

8

Nadszedł czas na wielki finał! Każda z #SuperKoderskich grup prezentuje swoją mapę, animację i program, który napisała dla mBota. Uczennice i uczniowie uczą się ewaluować pracę kolegów/ koleżanek i komunikować swoje opinie. W wersji “dla odważnych” zachęcamy do zaproszenia większej widowni składającej się ze społeczności szkolnej.

Pobierz lekcję