Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”), z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku niemieckim przez dzieci.
Pogromcy języków / jęz. niemiecki
Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”), z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku niemieckim przez dzieci.

Lekcje:
1
Zaczynamy od pierwszego spotkania z robotami mBot, które będą towarzyszyć nam podczas realizacji całej ścieżki. Uczniowie poznają ich budowę, dowiedzą się, jak działają czujniki oraz przetestują podstawowe tryby pracy robota. A na koniec – sami zaprogramują prostą sekwencję ruchów mBota. Startujemy?
Pobierz lekcję2
Poznajemy kolejne funkcjonalności mBota. Uczniowie zaprogramują jego ruch, dowiedzą się o zasadzie działania diod RGB oraz spróbują odrobinę… pomuzykować na mBocie! Umiejętności zdobyte podczas tej lekcji przydadzą się na etapie programowania ruchu i efektów robota-Jasia.
Pobierz lekcję3
Uczniowie czytają scenariusz opracowany na podstawie baśni „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”). Podczas tej lekcji przydzielane są role, uczniowie poznają także nowe słownictwo oraz uczą się poprawnej wymowy.
Pobierz lekcję4
Po zapoznaniu się ze scenariuszem przychodzi czas na nagranie ścieżki dźwiękowej naszego interaktywnego widowiska. Uczniowie kolejno odczytują dialogi postaci występujących w baśni „Szczęśliwy Jaś” i nagrywają je przy pomocy online’owego rejestratora. Pliki dźwiękowe posłużą nam potem w programowaniu animacji.
Pobierz lekcję5
Podczas tej lekcji łączymy umiejętności programowania mBota wraz z przygotowanymi nagraniami dialogów z „Szczęśliwego Jasia”. Uczniowie poznają możliwości stosowania bloczków nadaj/odbierz komunikat, dzięki którym układamy sekwencje ruchu robota i animujemy postaci-bohaterów powieści.
Pobierz lekcję6
Uczniowie programują kolejne sceny opowieści, łącząc je z ruchami mBota. Przygotowują także mapę, po której poruszać się będzie robot-Jaś i gdzie spotka Mistrza, Rzeźnika, Rolnika i innych bohaterów.
Pobierz lekcję7
Podczas tej lekcji uczniowie kontynuują prace nad interaktywnym widowiskiem i przygotowują się do pokazu wieńczącego realizację projektu.
Pobierz lekcję8
Nadszedł czas na wielki finał! Każda z #SuperKoderskich grup prezentuje swoją mapę, animację i program, który napisała dla mBota. Uczniowie uczą się ewaluować pracę kolegów i komunikować swoje opinie. W wersji „dla odważnych” zachęcamy do zaproszenia większej widowni, składającej się ze społeczności szkolnej.
Pobierz lekcję