Cyfrowi DJe

Tworzenie muzyki i programowanie dzieli tylko niewielki krok. Wspólnie poznamy aplikacje służące muzycznej twórczości, napiszemy własny dźwiękowy kod, a nawet… spróbujemy wydobyć muzykę z owoców! Nauka programowania na lekcjach muzyki? Sprawdźcie to z nami!

MUZYKA

Zanim zrealizujesz tę ściężkę, przeprowadź cykl lekcji Podstawy Scratcha.

Lekcje:

1

Po wprowadzeniu do Scratcha przyszła pora na wspólne poszukiwanie związków muzyki i programowania. Pierwszy trop prowadzi do sekwencera rytmicznego, dzięki któremu stworzymy (zaprogramujemy?) pierwsze utwory. A także… zaprosimy uczniów do małego muzycznego performensu!

Pobierz lekcję

2

A co powiecie teraz na zabawę sekwencerem melodycznym? Rzecz jasna, przy jednoczesnej nauce programowania melodii w Scratchu! Bo kto powiedział, że nie można napisać kodu, w którym ukryjemy zapis nutowy do utworu “Panie Janie”?

Pobierz lekcję

3 i 4

Przed nami prawdziwe wyzwanie – zaawansowany sekwencer AudioSauna. Żeby zrozumieć jego działanie, przyjrzymy się najpierw… pianoli! A potem czekają już na nas loopy, tracki, patterny i inne pojęcia ze świata produkcji muzycznej.

Pobierz lekcję

5 i 6

Powracamy do pracy nad naszymi utworami pisanymi w sekwencerze AudioSauna. Dodamy kolejne instrumenty, zmienimy brzmienia oraz zmkisujemy wyprodukowany utwór. Będzie to też moment na podzielenie się ze światem swoją twórczością – publikujemy utwory w sieci!

Pobierz lekcję

7

Każdy DJ i producent muzyczny w swojej pracy używa sampli – podczas tych zajęć stworzymy własną, autorską bibliotekę sampli. Będziemy nagrywać dźwięki szkolnych instrumentów, ale także własne głosy – czyli śpiewamy z komputerami! UWAGA! Tę lekcję można zrealizować fakultatywnie. Jeśli z niej zrezygnujesz, podczas lekcji 8 i 9 uczniowie skorzystają z biblioteki sampli ze Scratcha lub zaproponowanej przez autorów scenariuszy.

Pobierz lekcję

8 i 9

Dwie finałowe lekcje będą fantastyczną nauką i zabawą z elektroniczną płytką Makey Makey, dzięki której… będziemy wydobywać muzykę z owoców! Stworzymy własne owocowo-muzyczne instalacje, których dźwięk zaprogramujemy przy pomocy Scratcha.

Pobierz lekcję