Pogromcy języków / jęz. angielski

Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści “Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez uczestniczki i uczestników zajęć.  

JĘZYK ANGIELSKI

Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści “Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez uczestniczki i uczestników zajęć.

 

Lekcje:

1

Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie poznają mBota: jego budowę i podstawowe funkcjonalności, piszą pierwszy program zarządzający ruchem robota. Zapoznają się także z programem ścieżki i dowiedzą, nad jakim projektem będa pracować.

Pobierz lekcję

2

Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie oswajają się z programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, brzęczyk i silniki. Dowiedzą się, ile różnych kolorów światła może wyświetlić robot. Podejmą także próbę muzykowania przy użyciu mBota.

Pobierz lekcję

3

Zajęcia, na których uczennice i uczniowie czytają skróconą wersję powieści “Czarnoksiężnik z Krainy Oz”. Zapoznają się z bohaterami i ich przygodami. Wspólnie z nauczycielem/nauczycielką poznają słownictwo, w taki sposób, by mogli samodzielnie korzystać z tekstu podczas kolejnych zajęć.

Pobierz lekcję

4

Zajęcia, na których uczennice i uczniowie ćwiczą dokładne i wyraźne odczytywanie dialogów z historii. Uczą się poprawnie akcentować wyrazy i całe zdania, a także odczytywać testy odpowiednio do późniejszego wykorzystania ich w końcowym projekcie. Uczennice i uczniowie nagrywają wszystkie dialogi.

Pobierz lekcję

5

Zajęcia, na których uczennice i uczniowie łączą poznane wcześniej opcje Scratcha z poznanymi możliwościami robota tworząc pojedynczą scenę interaktywnego projektu. Uczą się korzystać z komendy nadawania i odbierania komunikatu.

Pobierz lekcję

6

Zajęcia, na których uczennice i uczniowie, korzystając z umiejętności z poprzednich zajęć, uczą się łączyć poszczególne sceny w dłuższe sekwencje. Każda grupa tworzy swoją mapę, po której będzie poruszał się jej robot.

Pobierz lekcję

7

Ostatnie z zajęć, na których uczennice i uczniowie tworzą multimedialny projekt. Na tych zajęciach mają za zadanie dopisać pozostałe sceny i dokończyć tworzenie mapy. Korzystają z listy kontrolnej (checklista), żeby monitorować swoje postępy.

Pobierz lekcję

8

Ostatnie zajęcia, na których każda grupa prezentuje swój projekt. Oglądający mają możliwość udzielenia informacji zwrotnej pozostałym uczestnikom i uczestniczkom. To też czas na refleksję, omówienie swoich sukcesów i trudności.

Pobierz lekcję