Pogromcy języków / jęz. angielski

Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści „Czanoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez dzieci.    

JĘZYK ANGIELSKI

Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści „Czanoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez dzieci.

 

 

Lekcje:

1

Lekcja, podczas której uczniowie poznają mBota: jego budowę i podstawowe funkcjonalności, piszą pierwszy program zarządzający ruchem robota. Uczniowie zapoznają się także z programem ścieżki i dowiedzą, nad jakim projektem będą pracować.

Pobierz lekcję

2

Lekcja, podczas której uczniowie oswajają się z programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, brzęczyk i silniki. Dowiedzą się, ile różnych kolorów światła może wyświetlić robot. Podejmą także próbę muzykowania przy użyciu mBota.

Pobierz lekcję

3

Zajęcia, na których uczniowie czytają skróconą wersję powieści „Czarnoksiężnik z Krainy Oz”. Zapoznają się z bohaterami i ich przygodami. Wspólnie z nauczycielem poznają słownictwo, w taki sposób, by mogli samodzielnie korzystać z tekstu podczas kolejnych zajęć.

Pobierz lekcję

4

Zajęcia, na których uczniowie ćwiczą dokładne i wyraźne odczytywanie dialogów z historii. Uczą się poprawnie akcentować wyrazy i całe zdania, a także odczytywać testy odpowiednio do późniejszego wykorzystania ich w końcowym projekcie. Uczniowie nagrywają wszystkie dialogi.

Pobierz lekcję

5

Zajęcia, na których uczniowie łączą poznane wcześniej opcje Scratcha z poznanymi możliwościami robota tworząc pojedynczą scenę interaktywnego projektu. Uczą się korzystać z komendy nadawania i odbierania komunikatu.

Pobierz lekcję

6

Zajęcia, na których uczniowie, korzystając z umiejętności z poprzednich zajęć, uczą się łączyć poszczególne sceny w dłuższe sekwencje. Każda grupa tworzy swoją mapę, po której będzie poruszał się jej robot.

Pobierz lekcję

7

Ostatnie z zajęć, na których uczniowie tworzą multimedialny projekt. Na tych zajęciach uczniowie mają za zadanie dopisać pozostałe sceny i dokończyć tworzenie mapy. Korzystają z listy kontrolnej (checklista), żeby monitorować swoje postępy.

Pobierz lekcję

8

Ostatnie zajęcia, na których każda grupa prezentuje swój projekt. Oglądający mają możliwość udzielenia informacji zwrotnej uczniom, a ci mają czas na refleksję, omówienie swoich sukcesów i trudności.

Pobierz lekcję