Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na kanwie jednej ze znanych i lubianych historyjek o Mikołajku, z wykorzystaniem robotów mBot2, które… odegrają oczywiście rolę Mikołaja! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi w języku francuskim nagrane przez uczestniczki i uczestników zajęć.
Pogromcy języków / jęz. francuski
Uczennice i uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na kanwie jednej ze znanych i lubianych historyjek o Mikołajku, z wykorzystaniem robotów mBot2, które… odegrają oczywiście rolę Mikołaja! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi w języku francuskim nagrane przez uczestniczki i uczestników zajęć.
Lekcje:
1
Bonjour tout le monde ! Pierwsze linijki kodu dla mBota. Lekcja, podczas której uczestnicy i uczestniczki poznają mBota2: jego budowę i podstawowe funkcjonalności, piszą pierwszy program zarządzający ruchem robota. Uczennice i uczniowie zapoznają się także z programem ścieżki i dowiedzą, nad jakim projektem będą pracować.
Pobierz lekcję2
Moteurs, sons, clignotants – silniki, dźwięki i diody LED, czyli poznajemy się bliżej z mBotem. Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie oswajają się z programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, dźwięki i silniki. Dowiedzą się, ile różnych kolorów światła może wyświetlić robot. Podejmą także próbę muzykowania przy użyciu mBota.
Pobierz lekcję3
Je quitte la maison ! – wyruszamy w drogę z Mikołajkiem. Zajęcia, na których uczennice i uczniowie czytają skróconą i zaadaptowaną wersję rozdziału „Je quitte la maison” z książki pt. „Mikołajek”. Zapoznają się oni z bohaterem i jego przygodami. Wspólnie z nauczycielem/nauczycielką poznają słownictwo, w taki sposób, by mogli samodzielnie korzystać z tekstu podczas kolejnych zajęć.
Pobierz lekcję4
Tu ne veux pas venir avec moi ? – nagrywamy dialogi z historyjki. Zajęcia, na których uczennice i uczniowie ćwiczą dokładne i wyraźne odczytywanie dialogów z historii. Uczą się poprawnie akcentować wyrazy i całe zdania, a także odczytywać testy odpowiednio do późniejszego wykorzystania ich w końcowym projekcie. Następnie nagrywają wszystkie dialogi.
Pobierz lekcję5
Caméra ! Action ! – łączymy dialogi na ekranie z ruchem robota-Mikołajka. Zajęcia, na których uczennice i uczniowie łączą poznane wcześniej opcje Scratcha z poznanymi możliwościami robota tworząc pojedynczą scenę interaktywnego projektu. Uczą się korzystać z komendy nadawania i odbierania komunikatu.
Pobierz lekcję6
L'itinéraire du Petit Nicolas – tworzymy mapę i łączymy sceny w dłuższe sekwencje. Zajęcia, na których uczennice i uczniowie, korzystając z umiejętności z poprzednich zajęć, uczą się łączyć poszczególne sceny w dłuższe sekwencje. Każda grupa tworzy swoją mapę, po której będzie poruszał się jej robot.
Pobierz lekcję7
Les grands vainqueurs des Oscars dans la catégorie „le meilleur montage”, sont…. – tworzymy multimedialny projekt. Ostatnie z zajęć, na których uczennice i uczniowie tworzą multimedialny projekt. Na tych zajęciach uczestnicy i uczestniczki mają za zadanie dopisać pozostałe sceny i dokończyć tworzenie mapy. Korzystają z listy kontrolnej (checklista), żeby monitorować swoje postępy.
Pobierz lekcję8
La grande première ! Premiera na czerwonym dywanie – prezentujemy projekty szerszej publiczności. Ostatnie zajęcia, na których każda grupa prezentuje swój projekt. Oglądający mają możliwość udzielenia informacji zwrotnej. To czas na refleksję, omówienie swoich sukcesów i trudności.
Pobierz lekcję