Pogromcy języków / jęz. francuski

  Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na kanwie jednej ze znanych i lubianych przez polskich uczniów historyjek o Mikołajku, z wykorzystaniem robotów mBot2, które… odegrają oczywiście rolę Mikołajka! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi w języku francuskim nagrane przez dzieci. 

  Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na kanwie jednej ze znanych i lubianych przez polskich uczniów historyjek o Mikołajku, z wykorzystaniem robotów mBot2, które… odegrają oczywiście rolę Mikołajka! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi w języku francuskim nagrane przez dzieci. 

Lekcje:

1

Bonjour tout le monde ! Pierwsze linijki kodu dla mBota. Lekcja, podczas której uczniowie poznają mBota2: jego budowę i podstawowe funkcjonalności, piszą pierwszy program zarządzający ruchem robota. Uczniowie zapoznają się także z programem ścieżki i dowiedzą, nad jakim projektem będą pracować.

Pobierz lekcję

2

Moteurs, sons, clignotants - silniki, dźwięki i diody LED, czyli poznajemy się bliżej z mBotem. Lekcja, podczas której uczniowie oswajają się z programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, dźwięki i silniki. Dowiedzą się, ile różnych kolorów światła może wyświetlić robot. Podejmą także próbę muzykowania przy użyciu mBota.

Pobierz lekcję

3

Je quitte la maison ! – wyruszamy w drogę z Mikołajkiem. Zajęcia, na których uczniowie czytają skróconą i zaadaptowaną wersję rozdziału „Je quitte la maison” z książki pt. „Mikołajek”. Zapoznają się oni z bohaterem i jego przygodami. Wspólnie z nauczycielem poznają słownictwo, w taki sposób, by mogli samodzielnie korzystać z tekstu podczas kolejnych zajęć.

Pobierz lekcję

4

Tu ne veux pas venir avec moi ? _ nagrywamy dialogi z historyjki. Zajęcia, na których uczniowie ćwiczą dokładne i wyraźne odczytywanie dialogów z historii. Uczą się poprawnie akcentować wyrazy i całe zdania, a także odczytywać testy odpowiednio do późniejszego wykorzystania ich w końcowym projekcie. Uczniowie nagrywają wszystkie dialogi.

Pobierz lekcję

5

Caméra ! Action ! – łączymy dialogi na ekranie z ruchem robota-Mikołajka. Zajęcia, na których uczniowie łączą poznane wcześniej opcje Scratcha z poznanymi możliwościami robota tworząc pojedynczą scenę interaktywnego projektu. Uczą się korzystać z komendy nadawania i odbierania komunikatu.

Pobierz lekcję

6

L'itinéraire du Petit Nicolas – tworzymy mapę i łączymy sceny w dłuższe sekwencje. Zajęcia, na których uczniowie, korzystając z umiejętności z poprzednich zajęć, uczą się łączyć poszczególne sceny w dłuższe sekwencje. Każda grupa tworzy swoją mapę, po której będzie poruszał się jej robot.

Pobierz lekcję

7

Les grands vainqueurs des Oscars dans la catégorie „le meilleur montage”, sont…. – tworzymy multimedialny projekt. Ostatnie z zajęć, na których uczniowie tworzą multimedialny projekt. Na tych zajęciach uczniowie mają za zadanie dopisać pozostałe sceny i dokończyć tworzenie mapy. Korzystają z listy kontrolnej (checklista), żeby monitorować swoje postępy.

Pobierz lekcję

8

La grande première ! Premiera na czerwonym dywanie – prezentujemy projekty szerszej publiczności. Ostatnie zajęcia, na których każda grupa prezentuje swój projekt. Oglądający mają możliwość udzielenia informacji zwrotnej uczniom, a ci mają czas na refleksję, omówienie swoich sukcesów i trudności.

Pobierz lekcję