Młodzi patrioci – poziom 2

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Wam oraz Waszym podopiecznym, wiedząc, że najlepiej ich znacie i dostosowujecie poziom trudności do możliwości uczennic i uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla osób o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla uczniów o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla uczniów o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!

Lekcje:

1

Lekcja wprowadzająca do projektu, podczas której uczennice i uczniowie zapoznają się z mapą Polski, uczestnicząc w aktywnościach grupowych. Pierwsze zajęcia mają na celu przybliżyć tematykę projektu oraz wywołać w nich poczucie, że Polska to ich Ojczyzna.

Pobierz lekcję

2 i 3

Podczas zajęć uczennice i uczniowie dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska, będą znali położenie tych krajów, wyszukają podstawowe informacje na ich temat i umieszczą je na interaktywnej tablicy. Stworzą mapę w programie Scratch.

Pobierz lekcję

4 i 5

Lekcja dotycząca jednego z symboli narodowych – flagi. Uczennice i uczniowie dowiedzą się, kiedy obchodzimy Dzień Flagi, w jakich sytuacjach oraz miejscach wywiesza się flagę, jakie znaczenie mają znajdujące się na niej kolory.

Pobierz lekcję

6

Zajęcia przybliżające informacje na temat hymnu Polski.

Pobierz lekcję

7

Lekcja dotycząca kolejnego symbolu narodowego – godła Polski. Uczennice i uczniowie zapoznają się z genezą orła w godle, dowiedzą się, czym jest godło oraz wyrażą własną opinię na temat znaczenia symboli narodowych.

Pobierz lekcję

8

Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie poznają legendę o Czechu, Lechu i Rusie, utrwalą znaczenie słowa “legenda” oraz zaprogramują trasę Ozobotów, które wcielą się w bohaterów legendy.

Pobierz lekcję

9 i 10

Podczas zajęć uczennice i uczniowie dowiedzą się, jak wyglądało dawniej Gniezno, odbędą wirtualny spacer po gnieźnieńskim grodzie, stworzą makietę osady oraz zaplanują trasę dla Ozobota.

Pobierz lekcję

11

Lekcja poświęcona legendzie związanej z Krakowem. Uczennice i uczniowie zapoznają się z definicją słowa “legenda” oraz treścią <>.

Pobierz lekcję

12 i 13

Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie poznają najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramują quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch.

Pobierz lekcję

14

Lekcja dotycząca jednej z trzech legend omawianych w projekcie – legendy o Warsie i Sawie. W bohaterów legendy wcieli się Ozobot, który doprowadzi Warsa do Sawy.

Pobierz lekcję

15

Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie zaplanują wycieczkę po Warszawie, wybierając te miejsca i zabytki, które chcieliby zobaczyć. Zakodują również Ozobota, który będzie ich przewodnikiem podczas zwiedzania stolicy Polski.

Pobierz lekcję