Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Państwu i uczniom wiedząc, że najlepiej znacie swoich uczniów i będziecie potrafili dostosować poziom trudności do możliwości swoich uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla uczniów o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla uczniów o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!
Młodzi patrioci – poziom 2
Ścieżka Młodzi Patrioci jako jedyna składa się z dwóch poziomów. Przekazujemy je Wam oraz Waszym podopiecznym, wiedząc, że najlepiej ich znacie i dostosowujecie poziom trudności do możliwości uczennic i uczniów. Poziom 1 jest rekomendowany dla osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Poziom 2 – dla osób o nieznacznym stopniu niepełnosprawności i ze spektrum autyzmu. Lekcje są tak przygotowane, by można było tworzyć własną kompilację z zasobów na poziomie 1 i 2 – do czego serdecznie zachęcamy!
Lekcje:
1
Lekcja wprowadzająca do projektu, podczas której uczennice i uczniowie zapoznają się z mapą Polski, uczestnicząc w aktywnościach grupowych. Pierwsze zajęcia mają na celu przybliżyć tematykę projektu oraz wywołać w nich poczucie, że Polska to ich Ojczyzna.
Pobierz lekcję2 i 3
Podczas zajęć uczennice i uczniowie dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska, będą znali położenie tych krajów, wyszukają podstawowe informacje na ich temat i umieszczą je na interaktywnej tablicy. Stworzą mapę w programie Scratch.
Pobierz lekcję4 i 5
Lekcja dotycząca jednego z symboli narodowych – flagi. Uczennice i uczniowie dowiedzą się, kiedy obchodzimy Dzień Flagi, w jakich sytuacjach oraz miejscach wywiesza się flagę, jakie znaczenie mają znajdujące się na niej kolory.
Pobierz lekcję6
Zajęcia przybliżające informacje na temat hymnu Polski.
Pobierz lekcję7
Lekcja dotycząca kolejnego symbolu narodowego – godła Polski. Uczennice i uczniowie zapoznają się z genezą orła w godle, dowiedzą się, czym jest godło oraz wyrażą własną opinię na temat znaczenia symboli narodowych.
Pobierz lekcję8
Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie poznają legendę o Czechu, Lechu i Rusie, utrwalą znaczenie słowa “legenda” oraz zaprogramują trasę Ozobotów, które wcielą się w bohaterów legendy.
Pobierz lekcję9 i 10
Podczas zajęć uczennice i uczniowie dowiedzą się, jak wyglądało dawniej Gniezno, odbędą wirtualny spacer po gnieźnieńskim grodzie, stworzą makietę osady oraz zaplanują trasę dla Ozobota.
Pobierz lekcję11
Lekcja poświęcona legendzie związanej z Krakowem. Uczennice i uczniowie zapoznają się z definicją słowa “legenda” oraz treścią <
12 i 13
Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie poznają najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramują quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch.
Pobierz lekcję14
Lekcja dotycząca jednej z trzech legend omawianych w projekcie – legendy o Warsie i Sawie. W bohaterów legendy wcieli się Ozobot, który doprowadzi Warsa do Sawy.
Pobierz lekcję15
Lekcja, podczas której uczennice i uczniowie zaplanują wycieczkę po Warszawie, wybierając te miejsca i zabytki, które chcieliby zobaczyć. Zakodują również Ozobota, który będzie ich przewodnikiem podczas zwiedzania stolicy Polski.
Pobierz lekcję